neljapäev, 7. jaanuar 2010

Matthew Santoro Offline

Matthew Santoro on visuaalefektide meister, kes on töötanud Bryan Singeri loodud X-Meni triloogia viimase filmi kallal ning samuti ei saa mainimata jätta ka selliseid visuaalseid maiuspalu (mõni rohkem, mõni vähem) nagu 300, 4:Rise of the Silver Surfer, AVPR, The Incredible Hulk ja X-Men Origins: Wolverine. Santoro pälvis minu tähelepanu esmalt eelmisel aastal kui ilmus tema esimese filmi trailer, mis tutvustas düstoopilist tulevikuühiskonda. Väga palju trailer ära ei andnud ja seetõttu jäi ainult arvata, mida film endast tegelikult kujutab. Kohe paistis aga silma oskuslik kaamerakasutus, omapärane visuaalne külg ning huvitav kinematograafia, mis vähemalt esialgsete klippide järgi muudab olustiku täiesti metallikarva. Siis kadus film silmapiirilt ning eelmise aasta lõpus meenus see taas, kuid vahepealse aja jooksul pole filmi juures toimunud märkimisväärset arengut. Ilmunud on kaks lisaklippi. Üks tutvustab mingisugust programmi või virtuaalset ühiskonnamudelit, kuhu on üles laetud kõikide inimeste teadvused või midagi taolist. Programmi nimi on INFINET. Teine klipp annab juba aimu, mis moodi võib film välja näha. Klipis näeb kõike tegelase perspektiivist, läbi tema silmade. Kui saabub pingeline olukord on kuulda südame tuksumist. Kasutatakse silmade pilgutamist, mida viimati sai näha Gaspar Noe Enter the Void-is. Tutvustatakse tulevikus kasutatavat tehnoloogiat, millega saab inimesest teha täiuslikku relva. Valitud subjekti mälu kustutatakse, keha võimendatakse, inimlikkus kaotatakse ja nii luuakse täiuslik sõdur, kes teeb, mis on temasse programmeeritud ning võrreldes tavalise sõduriga ei sega teda emotsioonid ühegi inimelu kustutamisel.
Klipi algus, kui on näha tegelast relva hoidmas ja vaenlase eest põgenemas, on paljutõotav ja arvestades sisu ning klippides nähtavat teostust, siis võib Santoro üsna pea lagedale tulla millegi üpris originaalsega. Muuseas Santoro jaoks on tegemist täiesti isikliku projektiga. Peale lavastamise on ta enda peale võtnud veel muusikalise osa, produktsiooni, kinematograafia, efektid, stsenaariumi ja ta ise on ehitanud ka mõned kostüümid, mida on näha ka traileris ja klippides.

"The future is not some place we are going to, but one we are creating." In this future, the world is dying a slow and ugly death. In an effort to cope or out of pure denial, humanity has become increasingly obsessed with mass media. The Internet has morphed into an all-consuming visceral experience where every one's perception of the world around them is fully customized. The brown smog in the sky can easily be ignored when a beautiful sunset can be projected through your optic nerve, courtesy of the Naneuron Corporation. But like all systems there are glitches and exceptions. Someone or something is disrupting the feed; a Ghost in the machine. A group of extremists have risen up, led by young man named Maro. Defiant and charismatic, he has seemingly endless promise until he unexpectedly surrenders. All enemies of the state are processed for reprogramming. Those like Maro who are physically and mentally gifted enough are transformed into counter-terrorism soldiers. His memories are erased. His body is enhanced. His humanity is destroyed. Or is it? Maro begins communicating with the glitches, hearing whispers that lead him on a journey through the depths of his own subconscious. Trapped in the midst of a hellish nightmare, he must find a way to regain his identity and take down the system once and for all. But at what price comes freedom?




Kommentaare ei ole: