Downfall algab videolõiguga USG Ishimuralt, milles räsitud olemisega laeva turvaülem hoiatab kohutavate sündmuste eest, mis laevas aset leidsid ning mis ootab ees igaühte, kes jala Ishimurale tõsta kavatseb. Edasi keritakse aega tagasi ning keskendutakse kaugel planeedil olevale kaevanduskolooniale. Koloonia satub peale kummalisele artefaktile, mis oleks kui eluvormi kätetöö, kuigi planeedil ei tohiks elusorganisme olla. Filmi tegevus leiab aset kauges tulevikus ning selles tulevikuversioonis eksisteerib usk, mida kutsutakse unitoloogiaks ja mille rajas 200 aastat varem Michael Altman. Altman õpetas tegelikku inimese päritolu ja väitis, et "tähis" (ingl. k "the marker") on inimkonna tekke alus. Kaevanduskolooniast leitud artefakt ongi väidetavalt "tähis" ning seega peab selle kiiremas korras Maale unitoloogia kirikule transportima. Paljud, kes unitoloogiasse varem ei uskunud hakkavad nüüd teisiti mõtlema, sest keegi ei oska teisiti artefakti päritolu selgitada. USG Ishimura suundub kaevandusplaneedile, et "tähis" planeedilt ära transportida. Film jälgib turvaülema Alissa Vincenti ettevalmistusi "tähise" pardale toomisel, mis kujuneb üha ohtlikumaks, kui koloonias leiavat aset üha veidramad juhtumid, aga Ishimura kapten eirab kõiki segajaid ja jätkab "tähise" pardale toomist. Artefakt mõjutab koloonias olevaid inimesi, mille tõttu elanikud kannatavad unetuse ja luulude all ning muutuvad üha enam agressiivsemateks. Ühel hetkel on koloonia täis ebamaiseid olendeid, kes pühivad kogu elanikkonna planeedilt. Ainult vähesed suudavad ellu jääda ning põgenevad Ishimurale ajal, mis "tähis" on planeedi lõhestamise järel pardale veetud. Tundmatud olendid, kes koloonia vallutasid jõuvad ka Ishimura pardale ning nüüd pole enam keegi väljaspool ohtu, sest ühelt poolt tekivad olendid inimestest endist ning teiselt poolt tahab usufanaatikust kapten "tähise" tingimata Maale viia, mis lõppeks muidugi kogu inimkonnale päris kurvalt. Tekib dilemma. Peab jääma ellu, sest keegi ei taha surra, aga samas kui mõistetakse, mida need olendid endast kujutavad ja mida unitoloogia kirik soovib, siis ei suuda ka kõige suurema elutahtega inimene pääseda, sest kosmoses ei kuule ju keegi sinu karjeid...
Anime versiooniga jäin suhteliselt rahule. Sisu haakus kenasti ja mõtlemisainet jagus. Kuna vaatasin filmi hiljem, kui lugesin koomiksit, siis polnud aimugi, mis tegelikult artefakti taga peitus. Nüüd vaatan kogu teemale hoopis teise pilguga ja leian, et Dead Space`i mütoloogiat rikastas Downfall küll, aga kahjuks ei säranud film eriliselt hea animatsiooniga ning ei pakkunud tegelased ka eriliselt palju sisule juurde, mis on Downfall`i üks kõige tugevamaid külgi. Downfall niisama pole mõtet vaadata. Tasub koomiks enne läbi lugeda, siis on film ka selgem ja ei teki tühimikke. Animatsiooniga on see hea, et Necromorphe ("tähise" mõjul tekkinud olendid) sai üsna rõvedalt kujutada ja nende kätetööd oli võimalik võimalikult veriselt kujutada. Necromorphide olemus oli üsna õnnestunud, kui nüüd näiteks koomiksiga võrrelda või kui võtta eraldiseisva filmina. Turvaülem Vincent oli see, kes kapteni käskudes esmalt kahtlema hakkas ja koloonias toimuvat abitult jälgis, sest kapten keeldus sinna appi minemast. Kapten oli unitoloog ja oli saanud oma kirikult täpsed juhised, mida "tähisega" peale hakata ja kõrvalkaldeid ei tohtinud olla. Tuleb välja, et sealses tulevikus on unitoloogia võimsam kui valitsus ise või õigemini oli valitsus unitoloogide käes. Koomiks kajastab samu sündmusi koloonias, aga film Ishimural. Selline kooslus läheb mulle hästi peale, sest siis saab hõlpsasti sisuliinide ja artefakti olemuse arengut jälgida. Algmaterjal on tähtis Necromorphide tegeliku päritolu tõttu, sest muidu saab ainult spekuleerida. Animatsioon on tavaline, aga kui sündmustik Necromorphide moodustumise juurde jõuab, siis muutub animatsioon tugevaks, sest mõnusalt animeeritud gore`i on palju ja jagub lõputiitriteni välja. Sisuarendusel on filmil oluline osa, aga sama ei ütleks tegelaste kohta. Kuigi tegelased on nii koomiksis, filmis kui ka mängus kõik erinevad suutis ainult koomiks ja niivõrd kuivõrd mäng luua ladusa karakteriarenduse, aga film pakkus tegelaste juures üksnes klišeesid ja etteaimatavusi. Lülina töötab Downfall Dead Space`i kolme osalises ahelas hästi, aga eraldiseisvana jääb natuke nõrgaks. Mõnus seostus ilmnes ka lõpusekunditel kui mängust tuttav kosmoselaev Kellion Ishimura juurde jõuab.
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar