Taani valik Oscari
kandidaadiks, kuid see ei tähenda sugugi, et film peaks automaatselt
kõigile meeldima. Tegu on toreda ajaviitega ja tavaliselt ei tunne
toredad ajaviited oscarionu lõhnagi, vaid vaatavad kusagilt kaugelt,
kuidas palju tõsisemaid ja soositumaid filmid lähenevad
oscarirallile. Võõrkeelse filmi Oscari on peaaegu alati võitnud
läbi ja lõhki tõsise teemaga ja väljapeetud stilistikaga
traagilised või lihtsalt dramaatilised filmid. Superclasico väärtus
ei lange Oscaritele mitte pääsemise tõttu, langeb vaid selle
osatähtsus, kuidas filmi reklaamida, kuigi filmi nimi ja sisu on
juba piisavalt ligimeelitavad – jalgpall, Argentiina, ilusad naised
ning palju nii situatsiooni – kui ka karakteripõhist koomikat,
eelkõige siiski viimast, mis ongi filmi üks tugevamaid külgi.
Film liigub mööda väga
delikaatset rada pikkides sisse üle ühe korduvaid elemente –
huumor, kurbus, nali, kurbus, huumor. See, et lugu leiab aset
Argentiinas lisab juurde teatavat võõrapärasust, kaob argisus. Oma
naist jalgpallimaale osima läinud taanlase veiniarmastus viib ta
kokku keevaliste jalgpalli armastavate kohalikega, kellel kõigil on
mängida oma roll. Oma tähtsus on ka baaris aega veetval ja elu üle
järele mõtleval veinimeistril, kes annab muu jutu käigus edasi ka
nõu, kuidas peaks üks taanlane lahendama tema juurest põgenenud
naise olukorra.Armastust, nalja, head
veini, jalgpalli ja ootamatutesse olukordadesse sattuvaid tegelasi
jagub täpselt nii palju, et silme eest ei lähe kirjuks nagu
Kusturica filmides, aga samas on kõik meeldejäävad. Lihtne
komöödia, millel on midagi öelda, aga kui jätab ütlemata, siis
pole hullu, sest jälgida on ka kõike muud. 7/10
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar