Lugu ise on klassikaline. Saatuslik kihlvedu, mis röövib üle 1000 aasta elanud Parnassuselt tema 16. aastase tütre. Algab võidujooks Kuradiga, et päästa tütar ning leida lunastus. Parnassus juhib koos oma tütrega maagilist näitetruppi, kelle lubadused viia külastaja teise maailma, vastavad alati tõele. Kõik pole tänapäeval enam nii lihtne nagu vanasti. Vanasti neid respekteeriti, aga nüüd sülitatakse peale. Näitetrupiga ühineb ootamatutel asjaoludel Tony, kes sulandub kiiresti ühte imaginaariumi olemusega ning on erinevate asjaolude sunnil igati valmis tegemaks kõike, et päästa imekauni nuku välimusega Lily Cole`i kehastatud Parnassuse tütar Valentina Mr. Nicki küüsist. Parnassuse saatuslik elukäik sai alguse tuhandeid aastaid tagasi. Seda seika tutvustavat monoloogi saadab vaimustavalt konstrueeritud stseen lumisel kaljueendil. Luudest läbilõikav tuul ning massiivne tempel kaljuseinas avavad ka kõige unisema vaataja silmad kas või selleks üheks hetkeks, sest seal on, mida vaadata. Fiktiivse templi jüngrite suud kinni imetud. Hääled välja tõmmatud. Mr. Nick naeratab. Pisimgi idee on äramärkimist väärt. Parnassuse imaginaariumi koduks on stiilipuhtalt dekoreeritud hobuvanker, mis on nii kõrge, et on ühele küljele viltu vajunud, aga seest nii suur, et viiepealine trupp mahub kenasti ära. Keskaegsed linad, lavadekoratsioonid ja imaginaariumi esitus - vanaaegne stiil vastandumas tänapäevale, aga siis saabub Tony ja koos temaga ka uued tuuled, elik modernsus. Imaginaariumist saab stiilne kodu igaühe fantaasiale. Mehed riietatud naistena, väike armas neegripoiss (väike inimene), nümf ja müstiline maskiga maad ja ilma lubav mees. Inimesi meelitav valem on valmis ning Mr. Nickil on seetõttu käed jalad tööd täis. Imaginaarium on siis lava peale sätitud peegel, mis juhatab iga sisseastuja maailma, mis vastab nende ihaldatuimatele soovidele. Mr. Nick on see, kes juhatab külastaja põrmu, kui just Parnassus enne jaole ei saa.
Ledgeri kehastatud Tony karakteriarengu muutmine nõudis palju, aga tulemus on igati sobilik. Ka Tony kandis maski. Imaginaarium näitab, et ühel mehel võib olla mitu nägu. Valelikkus, saamahimu, heatahtlikkus - kõik avaldusid erinevaid võõraid nägusid kandva Tony tegudest lähtuvalt. Kõik tegelased on loodud funktsioneerima loole tähtsatena. Igaüks kannab kindlat eesmärki. Kui sisu areng võis olla natuke hüplik ning seosed võisid muutuda ähmasteks viideteks, siis tegelased säilusid ja kandsid oma osa tugevalt lõpuni välja. Gilliamil on silma näitlejate peale. Isegi väike jupats oli oluline. Heitis kriitikat kõige suunas ning jättis nii mõnegi mõttetera hilisemaks läbinärimiseks, aga olles samal ajal vaimukas lisa loole. Visuaalne leidlikkus, Gilliami jutustamisviis, veenvad tegelased ( eriti Waits, Ledger ja Plummer), lihtsalt imekspandavalt ilus fantaasia ning mõningad kaadrid löövad kindla hetke tabamisega naelapea pihta, kuid sisu jääb õrnalt auklikuks, mis aga ei muutu oluliseks puuduseks. Teist korda lähen kindlasti vaatama, sest vaataja ette paisati kõike korraga liiga palju. 8/10
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar