Väga üllatav oli see, kui hästi kummaline ja inimestele võõrastuvana mõjuda võiv animatsioon antud teema edasi kandmiseks sobis. Monoloog tegelaste tutvustamiseks, hästi valitud muusikapalad, iga tegelase iseäralik kiiks ning animatsioon ja selle värvivalik muutis kogu filmi ülevoolavalt fantastiliseks elamuseks. Arvan, et kahe täiesti erineva, aga samas nii sarnase inimese juhtumised ei tohiks kedagi külmaks jätta, vaid panevad nendega kaasa naerma ja kui vaja siis mõtteis ka kaasa nutma. Jälgides üldist tegevustikku saab näha väga palju pisidetaile ja ainestikule rikkust juurde toovaid kõrvalpõikeid, mille hulgast näiteks Maxi haiguse üle naljatlemine, muutus koheselt pärliks omaette. ASPIES FOR FREEDOM - ütleb vaevatud hingega Maxi särgiesine. ASPIES on haigus, mida Max põeb ja mis muudab tema niigi loogilist ja otsekohest iseloomu kraadi võrra veidramaks. "Mary and Max" oleks Ellioti eelmise teosega, mille nimeks on "Harvie Krumpet", võrreldes justkui täiustatud ja pikendatud versioon. Sestap loodan ka, et nagu sai "Harvie Krumpet" parima animeeritud lühifilmi Oscari, saaks ka "Mary and Max" parima animatsiooni Oscari. Adam Ellioti isikupärane stiil on midagi erilist ja väärib seetõttu ka väärilist tunnustust. Filmi mõte haakub kõigega, mis teeb meist inimese ning muudab meid teistest eristuvateks, kas siis halvemuse või paremuse poole.
Mary ja Maxi omavaheline suhtlus, kasutades selleks muide ainult kirjavahetust, on väga leidlik viis tutvustamaks mõlemaid karaktereid ja kuidas nad oma elu elavad. Mary saadab kirja ja jutustab, mis teeb teda rõõmsaks ning mis viib tuju alati nulli. Max ei adu alguses, mida ta sellisest ootamatust suhtest ootab, aga vähemalt saab kõik oma vead ja murekoormad paberile kanda ning neid kellegagi jagada. Nii ilmnevad kordamööda tegelaste erinevad eluseigad, mis on kord positiivsed ja teinekord jällegi negatiivsed. Animatsiooni tumedapoolsem värvus taotleks justkui masendunud inimeste masendavat elu, aga tegemist on hoopis millegi muuga. Saab näha lapse suhtumist asjadesse, mida ta täielikult veel ei mõista ning saab kohata meest, kes ei saa maailma asjadest ja teiste inimeste tegude loogikast eriti hästi aru, mistõttu satub ta alatasa halbadesse olukordadesse või peetakse teda lihtsalt hulluks. Mary vajab tuge, et muutuda iseseisvamaks. Filmi kurbusenoodid lõikavad momentaalselt sisse ka kõige rõõmsameelsematesse stseenidesse. Ühel hetkel on Mary rõõmus väike tütarlaps, aga teisel pisaraid valav noorik, kes ei peakski tundma ja teadma seda, mida ta juba oma vanuses teada on saanud.
2 kommentaari:
miks mitte:)
Käib ju küll niimoodi. Palju parem kui mis tahes teine versioon.
Postita kommentaar