

Samuti ei ole mõtet kohe mõelda, et film läbinisti nö. halbadeks ja headeks jagatud on. Seda mitte. Näidatakse mõlema poole julmusi kuigi kindlasti vähem kui tegelikult. Aga jällegi ei ole ma uurinud tegelikku ajaloolist tausta ning seepärast kirjutan seda, mida eeldan ning olen vähesel määral kuulnud. Bielski vendade põhimõtete lahkuminek ning seepärast noorema venna kogukonnast lahkumine on minule teadaolevalt ka tegelikult juhtunud. Tuvia jaoks kehtis põhimõte, et võtame nii palju kui saab aga ta venna Zusi jaoks tuli võtta nii palju kui võtta saab ja kui ei anta, siis võib ka rahuliku südamega kuuli pähe lasta, sest niikuinii võisid need talunikud, keda rööviti koostööd teha sakslastega. Põhimõtete erinevus lõi sisse kohe kui alustati elupaiga rajamisega ning toidu hankimise planeerimisega. Nagu kombeks, siis lõpus lepiti ära. No, mis teha! Vennad ju. Vend olla on selline asi, et nii või naa lepitakse ära, olenemata tüli põhjusest. Tean seda omast käest.
Mõlema venna juurde kogunes ka kindel rahvahulk, kes pidasid oma valitud juhti paremaks või oli tema juures turvalisem. Vendade omavahelised lahkhelid, mis lõppesid üksteise nägude sisse peksmisega olid piisavalt pingelised, et filmi jooksul saab vaataja ka otsustada kumma idee parem on. Metsas loodi omaette kogukond. Igaühele anti ülesanne ning hoiti demokeaatia lippu üleval. Töö tegi ahvist inimese. Siin kehtib vist siis, et töö teeb loomast inimese, sest juudid olid ju loomad. Vähemalt natside väärastunud ideoloogia alusel. Mida suurem oli talvega kaasnev näljahäda, seda suuremad oli võimu jaotamise lahkhelid. Kas rüüstas laagrit tüüfus või mõni muu haigus, alati leidub rasketel aegadel neid, kes süüdistavad kõiges juhti ning peavad endid paremateks juhtideks. Tuvia aga lõpetas kemplemise paari lasuga. Selline otsekohesus mulle meeldis. Kui midagi ei meeldi, siis mine ära. Kui ära ei lähe aga ei meeldi ka, siis kuul pähe. Zus lahkus algse rahva seast oma meestega ning ühines vene partisanidega ning alustasid äkkrünnakuid sakslaste vastu. Siinkohal meeldis mulle, et venelasi ei ülistatud kui kangelasi vaid olukorda näidati päris selgelt. Hea näide oli näiteks ühe vene sõduri keeldumine juudiga kempsu jagada. Sakslased võisid juute vihata aga ega teine sõdijapool parem ei olnud.


näojooned, mis muudavad ta poolaka või juudi sarnaseks. Selles suhtes on tema roll hea. Karm aga samas humanistlik, julge aga samas otsuseid kaalutlev juht. Vene keele pusimine oli vaeva väärt, sest on alati kiiduväärt kui näitlejad püüavad portreteerida enda tegelasi isegi keele tasandil. Võib kentsakas tunduda nende juudi, poola ja vene keel aksent aga olukorra kujutamisele annab see minu jaoks palju juurde. Liev Schreiber Zusina mängis täpselt välja sellise turske juudi, kes püüab vanema venna varjust üle saada. Üleüldse on ülejäänud näitlejaskond vastavalt valitud. Kes on seal vaimulik, kes haritlane, kes puusepp ja nii edasi. Ühesõnaga inimesed, kes on kistud oma igapäevaelust pagulusse. Jamie Belli Asael on alguses väike nukker poisike aga hiljem paneb juba automaat õlal raevukalt vaenlasele vastu. Paljude tegelastega on nii, et filmi lõpuks on nad muutunud hoopis teistsugusteks.

8/10


Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar